Dla rodziców

Aktualny numer konta Przedszkola: 38 1240 1037 1111 0011 0910 8475
W tytule przelewu należy wpisać imię i nazwisko dziecka. Wpłacamy równą kwotę, która jest należna za pobyt i wyżywienie dziecka w przedszkolu.


 

PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 33 91-817 ŁÓDŹ, Zielna 5

NIP 726-25-25-227 Regon 000219856 tel. 42 657-37-08 www. pm33.pl

e- mail: kontakt@pm33.elodz.edu.pl

Drodzy Rodzice!

Zachęcam do zapoznania się ze stroną przedszkola oraz warunkami lokalowymi i otoczeniem przedszkola

https://pm33.pl/przedszkole-od-srodka/

a także z naszą ofertą:

https://pm33.pl/rekrutacja/

https://pm33.pl/oferta/

UWAGA RODZICE DZIECI TRZYLETNICH !

Proszę o dostarczenie w pierwszym dniu pobytu dziecka w przedszkolu niżej wymienionych rzeczy, (podpisanych jego imieniem i nazwiskiem):

  • obuwia na zmianę na białej podeszwie, zapinanego na rzepy lub gumki,
  • worka na obuwie,
  • ubrania na zmianę (bieliznę, bluzki, spodenki/ spódniczki),
  • piżamki

Prosimy również o:

  • przygotowanie danych osób pełnoletnich, wskazanych przez rodziców do odbierania dziecka z przedszkola (konieczne do wypełnienia upoważnienie, które dostępne jest do pobrania na stronie przedszkola w zakładce „Dla Rodziców”
  • upewnienie się, czy w kartach są Państwa aktualne numery telefonów,
  • pozostawienie biżuterii dziecka w domu,
  • przekazanie nauczycielom ewentualnych, bieżących informacji na kartce z danymi dziecka i nazwą grupy (listy dzieci z nazwami grup znajdują się w szatni).

U nas dzieci 3-letnie leżakują. Posiadamy własną pościel. Systematycznie dbamy o jej stan czystości.

Inne ważne informacje:

Przedszkole nie zajmuje się zbiorowym ubezpieczeniem dzieci. Każdy rodzic, prawny opiekun, ubezpiecza dziecko indywidualnie.

Aktualny numer konta Rady Rodziców: 02 1020 3408 0000 4802 0498 8566

Każdy w Państwa otrzyma indywidualny dostęp do systemu INDEKSIK, na którym znajdą Państwo informacje o jadłospisie, opłatach za przedszkole,oraz ogłoszenia dotyczące życia przedszkola.

Prosimy o dostarczenie kartki od lekarza z informacją o alergiach pokarmowych.

U nas są 3 posiłki
Śniadanie 8.30- 9.00
Obiad 11.30-12.00
Podwieczorek 14.00-14:30

W trosce o jednolite oddziaływania wychowawcze nasi nauczyciele:

• systematycznie informują rodziców o zadaniach wychowawczych i kształcących, które są realizowane w przedszkolu;

• zapoznają rodziców z podstawą programową wychowania przedszkolnego i włączają ich do kształtowania u dziecka określonych w niej wiadomości i umiejętności;

• informują rodziców o sukcesach i kłopotach ich dzieci;

• zachęcają rodziców do współpracy we wspieraniu osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzeniu trudności, na jakie natrafiają;

• zachęcają rodziców do współdecydowania w sprawach przedszkola.

Przyprowadzając dziecko 1 września prosimy ze względu na bezpieczeństwo (trwający stan pandemii) o obecność jednego rodzica!

Przedszkole jest czynne w godzinach 6.00- 17.00

Nauczycielka grupy oraz pomoc nauczyciela w grupie najmłodszej rozpoczynają pracę od godz.8.00. Jeśli przyprowadzą Państwo dziecko wcześniej, do godziny 8.00 będzie ono w grupie pracującej od godziny 6.00, a następnie od 8.00 rano będzie w swojej grupie.

Zapraszamy!

Katarzyna Sobczyk

Dyrektor PM33 w Łodzi

Porady naszego psychologa:

Rodzicu, Opiekunie!

Nie ma jednego, ustalonego wieku odpowiedniego na rozpoczęcie przygody z przedszkolem. Każde dziecko jest inne i każde rozwija się w innym tempie. Możesz jednak przygotować swoją pociechę, aby jak najlepiej poradziła sobie w przedszkolu, kiedy poznasz oczekiwane osiągnięcia trzylatka w każdej ze sfer życia.

sfp.jpg

Sfera poznawcza- trzylatek:

  1. wie: jaką ma płeć- czy jest chłopcem, czy dziewczynką,
  2. zna swoje imię,
  3. kojarzy porządek lub cykliczność wykonywania czynności w życiu codziennym i chętnie pomaga mamie (niestety- ta cudowna właściwość dość szybko mija☺),
  4. bawi się tematycznie: w dom, w lekarza, prowadzi samochód itp.,
  5. spostrzega przeciwieństwa: jasno-ciemno, ciężki- lekki, suchy-mokry itp.,
  6. Naśladuje: gesty, postawy, mimikę twarzy,
  7. potrafi nauczyć się krótkiego wierszyka, piosenki, powtórzyć po kolei dwie liczby,
  8. koncentruje się przez pół godziny na rysowaniu, układaniu klocków, zabawie samochodami,
  9. pamięta imiona osób nieobecnych, rozpoznaje bliskich po kilku miesiącach rozłąki,
  10. rozpoznaje cztery podstawowe barwy: czerwoną, żółtą, zieloną i niebieską (nie zawsze potrafi je nazwać),
  11. naśladuje i odtwarza różne sytuacje, tworzy historie i piosenki,
  12. ma chwilową, krótkotrwała i przerzutną uwagę (łatwo się rozprasza). Nie jest w stanie skupić się dłużej na jakiejś czynności,
  13.  ma słabą orientację w przestrzeni,
  14. nie ma poczucia czasu.

ssd.jpg

Sfera społeczna- trzylatek:

  • zaczyna pełniej uczestniczyć w życiu społecznym i jest coraz bardziej otwarty

    na współpracę,

  • potrafi czekać na swoją kolej,
  • uczy się „brać i dawać”.
  • zaczyna zawierać przyjaźnie,
  • bardzo tęskni za mamą, nawet, gdy wie, że ona niedługo wróci; rozstanie może być dla niego trudne,
  • umacnia swoje ja i walczy o swoją autonomię; łatwo traci poczucie bezpieczeństwa,
  • ma niestabilny i delikatny układ nerwowy: brakuje mu odporności na zmęczenie, wysiłek fizyczny i hałas. Chroń dziecko przed tymi bodźcami, jeśli jest taka możliwość,
  • źle znosi odroczenie w zaspokajaniu potrzeb,
  • przeżywa i wyraża silne emocje i próbuje nazywać swoje emocje,
  • w mniejszym stopniu potrzebuje bezpieczeństwa, rytuałów i powtarzalności tych samych czynności każdego dnia. Nie wszystko i nie zawsze musi być zrobione zgodnie z jego wolą.

mm.jpg

Motoryka mała- trzylatek:

  • rysuje: kreski pionowe i poziome, kółko, krzyżyk, spontanicznie tworzy bazgroły.
  • buduje wieżę z klocków, most, pociąg.
  • posługuje się sztućcami
  • próbuje ciąć nożyczkami.

md.jpg

 

Motoryka duża- trzylatek:

  • szybko biega, skacze, schodzi po schodach, kopie i rzuca piłkę.
  • sprawniej wykonuje czynności dnia codziennego

mow.jpg

Rozwój mowy- trzylatek

  • zaczyna używać zaimków osobowych „ja”, „mnie”.
  • zna około 1000 – 1500 słów
  • nie potrafi opowiadać zdarzeń, ani wyjaśnić tego, co widzi zgodnie z zasadami przyczynowości,
  • coraz płynniej się posługuje się mową i coraz lepiej jest rozumiany przez innych.

sza..jpg.crdownload

 

Samodzielność- trzylatek:

  • dąży do samodzielności („ja sam”), ale potrzebuje pomocy!.
  • potrafi założyć majtki, spodnie, bluzkę, piżamkę, buty kurtkę.
  • uczy się samodzielnego jedzenia łyżką i widelcem, pić z kubka
  • nie wiąże sznurówek, czasem zapina guziki- dlatego buty na rzepy są bardziej praktyczne ☺.
  • zgłasza potrzeby fizjologiczne, ale czasem wymaga jeszcze pomocy w toalecie.
  • pomaga w porządkowaniu otoczenia, sprzątaniu, odkładaniu zabawek na miejsce.

re..jpg

 Lęki- u trzylatka:

  • dominują lęki wizualne; dziecko boi się potworów, czarownic, dużych zwierząt, ciemności,
  • występuje lęk przed różnymi zjawiskami przyrody (wiatr, deszcz, burza),

    oraz nagłymi zdarzeniami, obcymi ludźmi, rozstaniem z rodzicami,

  • może wystąpić niepewność, gdy zmienia znane już sobie miejsce (np. nocowanie

    u babci nie dla każdego trzylatka jest frajdą).

Jeśli Twoje dziecko osiągnęło te kamienie milowe- przyjmij gratulacje ☺- Twoja pociecha jest gotowa, aby rozpocząć przygodę z przedszkolem!

Jeśli pewnych rzeczy nie zaobserwowałeś u swojego dziecka- baw się z pociechą,

aby rozwijać daną umiejętność. Np.- Twoje dziecko nie umie jeszcze rysować kółek? To dobra okazja do rysowania na chodniku kół, kółeczek i innych figur geometrycznych☺. Dla Ciebie to też będzie frajda… Twoje dziecko nie je samodzielnie? To nic- zróbcie zawody- kto szybciej zje zupę? Ty oczywiście- przegrasz☺….

Rodzicu, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące rozwoju swojego dziecka- rozmawiaj ze specjalistami. Czasami potrzebna jest niewielka podpowiedź i pomoc, aby dziecko mogło jeszcze więcej☺!

Julia Stolarz

psycholog